CTA's zijn opvallende knoppen

Vaak zijn deze call to actions te herkennen als opvallende knoppen met teksten als  "Bestel deze voordelige aanbieding hier", "Profiteer nu van…", of "Neem snel contact op".
Denk niet dat deze simpele CTA’s niet werken. Ook al vinden we onszelf een doorgewinterde websitebezoeker, we zijn er allemaal gevoelig voor. Want het draait bij call to actions volledig om psychologie en om hoe een menselijk brein werkt. Dit laatste lijkt wat ver te gaan, maar ook online zijn we allemaal mensen, die niets willen missen, die zich begrepen en, met name, erkend willen voelen. Een goede marketeer achter de website stuurt hierop, en meet en test dagelijks zijn of haar call to actions om de conversie te verhogen.

Een paar tips voor een goede call to action zijn:

1.    Verplaats je in de bezoeker. Welke actie wil je dat de bezoeker uitvoert? Moet een offerte aangevraagd worden of een formulier ingevuld worden? Test dan of die actie logisch is om te doen. Goede timing en een doordachte positie van de CTA op de pagina is alles.
2.    Gebruik korte teksten die activeren. Geen call to action zonder exact de juiste tekst. Goede tekst luistert akelig nauw. Geef geen opdracht, maar verleidt, verleidt, verleidt en erken de wil van de bezoeker. We kunnen dit laatste niet vaak genoeg benadrukken. Een knop "Verstuur" werkt minder goed dan wanneer je er een ‘bonus’ of een “erkenning’ aan toevoegt. Bijvoorbeeld de gratis bonus "Direct kosteloos offerte aanvragen" of de erkenning “Ja, ook ik profiteer van deze aanbieding”.
3.    Maak CTA’s opvallend.  Ja logisch. Maar op deze tip zitten volksstammen designers dagelijks te broeden, te testen, te slijpen en te polijsten. Een CTA moet extra opvallen, dus niet onderdeel uitmaken van het algemene design. Is de kleur juist? Is de grootte, de positie, de actie (erkenning) goed doordacht doorgevoerd? Dit zijn grote uitdagingen voor elke marketeer en webdesigner. 
4.    Geen bezoeker is hetzelfde. Blijf testen -  en houd een goede documentatie hierover bij. Maak niet de fout in oude valkuilen te stappen. 

---
Wil je het rendement op je website verhogen?  En daarbij geholpen worden met een goed doordacht design? We helpen je graag.  Neem contact op.
Niet met zo'n CTA:

Waardeloze CTA 

maar deze  ;-) 

Neem contact met ons op


Benieuwd naar onze cases?

Onze cases bewijzen wat we zeggen. Klik hier