Google stelt data ter beschikking over de Google prestaties van jouw website. Natuurlijk kun je met deze data je voordeel doen. Je verhoogt er immers je zichtbaarheid mee. Maar hoe selecteer en gebruik je uit al die informatie alleen die gegevens die voor jou het meest relevant zijn? 

Data is er in overvloed

Google verzamelt uitgebreide gegevens over bezoekers van je website. Het is belangrijk dat deze gegevens op een duidelijke manier worden weergegeven in rapporten die gemakkelijk te begrijpen zijn, zoals overzichtelijke tabellen, grafieken en kaarten. Het doel is om deze rapporten binnen je bedrijf te delen, zelfs met collega's die minder vertrouwd zijn met complexe Google-analyses maar wel de resultaten als managementinformatie kunnen gebruiken.

Om dit soort "Google managementinformatiesysteem" te creëren, maken we gebruik van de dashboards van Google Data Studio. Hoewel er enkele standaardsjablonen beschikbaar zijn, passen we meestal de dashboards op maat aan, zodat alleen de meest relevante inzichten worden gepresenteerd. Dit stelt je in staat om gericht te sturen op deze inzichten. 

Koppelingen met alle Google bronnen

Als we eenmaal het meest geschikte dashboard hebben ingesteld, stellen we de koppelingen (‘connectors’) in met de diverse Google bronnen zoals Ads, Search console en Analytics. Ook kunnen we er koppelingen met externe bronnen als LinkedIn en Facebook aan toevoegen.
Als we nog een technisch stapje verder gaan, dan kun je ook interne bronnen eraan koppelen als bijvoorbeeld bedrijfsdatabases CRM of HR.

De juiste filters en statistieken aanmaken

Zijn de koppelingen eenmaal gemaakt, dan kennen we er de juiste filters, dimensies en statistiekweergaves aan toe. De soorten en types dataweergave zijn hierbij ongekend. Diagrammen, kolommen, lijngrafieken, de grafische mogelijkheden om data letterlijk in kaart te brengen zijn bij onze Data Studio’s legio, waarbij ook het instellen van juiste periodevakken (datumbereik) vele weergave-opties kent. En dat alles ook in diverse talen, inclusief de Google data en campagneresultaten uit de betreffende landen.  
Vanzelfsprekend is het daarbij ook van belang een goede stijlvorm te kiezen, zodat de huisstijl van de weergaves past bij die van andere bedrijfsrapporten.
Dit alles (en meer) verzorgen we voor onze klanten, zodat de data indien gewenst live of middels periodieke rapportages, handmatig of geautomatiseerd gegenereerd wordt en getoond worden zoals jij dat wilt.

Goed instellen = de juiste analyse 

Hoewel alles wat Google ter beschikking stelt a priori bedoeld is om zelf te kunnen genereren en instellen, merken we dat wij als Google-specialisten onze klanten veel tijd en moeite besparen om een dergelijke Data Studios goed in te stellen en om vervolgens aan de hand van de getoonde informatie ook de juiste analyses op te stellen en de meest slimme vervolgstappen te bepalen.

----
Maak eens een vrijblijvende afspraak met ons voor een Data Studio demo. We verrassen je graag aangenaam met wat de beschikbare data van Google ook voor jouw onderneming kunnen betekenen, verwerkt in overzichtelijke dashboards. 
 Neem gewoon contact met ons op.

Benieuwd naar onze cases?

Onze cases bewijzen wat we zeggen. Klik hier