Het nieuwe zoeken bij Google: de generatieve AI-zoekopdracht
Met nieuwe doorbraken in generatieve AI bedenkt Google continue wat haar zoekmachines ermee moeten doen. Met behulp van AI kan Google geheel nieuwe soorten vragen ontsluiten waarvan je nooit had gedacht dat Search ze zou kunnen beantwoorden. De uitdaging daarvan is, de manier waarop informatie wordt georganiseerd zodanig te transformeren, dat je kunt dóórzoeken en zelf kunt begrijpen wat er te vinden is.Zoeken verbeteren met generatieve AI
Met de nieuwe generatieve AI-mogelijkheden in Zoeken neemt Google nu meer en meer het zoekwerk over, lees: helpt u verder en verder bij het zoekproces, zodat u een onderwerp nog sneller kunt begrijpen, nieuwe gezichtspunten en inzichten kunt ontdekken en dingen gemakkelijker gedaan kunt krijgen.Laten we een vraag beantwoorden als "welke vakantie is beter voor een gezin met een hond, de Waterleidingduinen of de Veluwe." Normaal gesproken zou u deze ene vraag kunnen opsplitsen in kleinere vragen, vervolgens zelf de enorme hoeveelheid beschikbare informatie kunnen doorzoeken en de zaken zelf in elkaar kunnen zetten. Met generatieve AI kan Google Search een groot deel van dat werk voor u doen.
U krijgt dan als antwoord een door AI aangedreven momentopname van de belangrijkste informatie waarmee u met beide opties rekening moet houden, maar wel ook met links om dieper te graven, of om vervolgvragen te stellen, zoals 'Wat valt er dan speciaal voor de kinderen van 7 jaar te doen in de Waterleidingduinen?' Wanneer u hierop tikt, gaat u naar een nieuwe gespreksmodus, waarin u Google nog dieper kunt vragen over het onderwerp als 'Welke voor kinderen leuke wandelroute neem ik dan om binnen een uur bij dat zwemmeertje te zijn?'.
De context wordt van vraag naar vraag overgedragen, zodat u uw verkenning op een natuurlijkere manier kunt voortzetten
Voorbeeld Google AI :
Google helpt u ook bij het winkelen met generatieve AI
Met generatieve AI in Zoeken kan Google helpen u het volledige plaatje te begrijpen tijdens het winkelen, waardoor zelfs de meest weloverwogen en complexe aankoopbeslissingen sneller en veel gemakkelijker worden gemaakt.
Wanneer u naar een product zoekt, krijgt u een momentopname van opmerkelijke factoren waarmee u rekening moet houden en producten die daarbij passen. U krijgt ook product beschrijvingen met relevante, actuele recensies, beoordelingen, prijzen en product afbeeldingen. Dat komt omdat deze nieuwe generatieve AI-winkelervaring is gebouwd op de Shopping Graph van Google , die meer dan 35 miljard product vermeldingen bevat, waardoor het 's werelds meest uitgebreide dataset is van voortdurend veranderende producten, verkopers, merken, recensies en voorraad. Elk uur worden er meer dan 1,8 miljard vermeldingen vernieuwd in de Shopping Graph om mensen nieuwe, betrouwbare resultaten te geven.
Wanneer u naar een product zoekt, krijgt u een momentopname van opmerkelijke factoren waarmee u rekening moet houden en producten die daarbij passen. U krijgt ook product beschrijvingen met relevante, actuele recensies, beoordelingen, prijzen en product afbeeldingen. Dat komt omdat deze nieuwe generatieve AI-winkelervaring is gebouwd op de Shopping Graph van Google , die meer dan 35 miljard product vermeldingen bevat, waardoor het 's werelds meest uitgebreide dataset is van voortdurend veranderende producten, verkopers, merken, recensies en voorraad. Elk uur worden er meer dan 1,8 miljard vermeldingen vernieuwd in de Shopping Graph om mensen nieuwe, betrouwbare resultaten te geven.
Voorbeeld Shopping:
Kortom, waar het allemaal heengaat zullen we gaan meemaken, maar dat we aan de vooravond staan van Zoeken 3.0 is een feit! Bent u daar als ondernemer al klaar voor of niet? Of wacht u af? Blijft u uw concurrenten voor , of wilt u minstens bijblijven met deze AI ontwikkeling en daarover vrijblijvend met ons willen praten?
Laten we eens aan tafel gaan.
Laten we eens aan tafel gaan.
Bron: https://blog.google/products/search/generative-ai-search/