Google is zo groot. Maar hoe klein we in de massa (en de chaos) van Google ook zijn, we willen ertoe doen en hoezeer dat is, dat willen we weten. Het liefst met harde data. We stellen daarvoor allerlei online meetinstrumenten in, zoals Hotjar en Google Analytics. Maar hoe houdt je het overzicht en hoe verbindt je die meetinstrumenten zodanig, dat je uniforme parameters hebt en vergelijkbare uitkomsten?
Dat doen we met Google Tag Manager, waarmee we de juiste tags toevoegen aan jouw website, bijvoorbeeld om de resultaten van jouw Google Ads campagnes te volgen en te meten of om nog beter het bezoekersgedrag in jouw website te kunnen bekijken.
Dat doen we met Google Tag Manager, waarmee we de juiste tags toevoegen aan jouw website, bijvoorbeeld om de resultaten van jouw Google Ads campagnes te volgen en te meten of om nog beter het bezoekersgedrag in jouw website te kunnen bekijken.
Volgcodes plaatsen
Eenmaal Google Tag Manager goed ingesteld, plaatsen we de juiste stukjes ‘volgcode’ achter jouw pagina-URL’s en monitoren we centraal de resultaten ervan. Die volgcodes bestaan niet alleen uit tags, maar ook uit triggers en variabelen die je in HTML-script toevoegt aan je webpagina’s.Het gaat misschien nu te ver al deze soort tags nader toe te lichten, maar het volstaat te vermelden dat al die volgcodes aangeven dat en welke pagina’s geladen en bekeken worden Of wanneer een bezoeker op welke buttons klikt. Of hoe er gescrolld wordt op je pagina of wanneer en hoe lang een video wordt afgespeeld.
Het is een scala aan objectieve data dat Google op deze wijze, via al die tags, aan ons terugkoppelt en waarmee we ons voordeel kunnen doen.
Bestuur je website
Met de inzichten vanuit Google Tag Manager voel je je als ondernemer weer de bestuurder van je eigen website. Wij stellen alle tags zorgvuldig goed voor je in en helpen je de resultaten ervan op juiste wijze te analyseren. Interesse? Vraag ons eens om een vrijblijvende demo! Neem gewoon vrijblijvend contact met ons op.Benieuwd naar onze cases?