Verhoog je conversie met behulp van landingspagina’s

Een website kan uit diverse soorten pagina’s bestaan. Een landingspagina is speciaal ontworpen om de aandacht van de webbezoeker, die via een zoekmachine ‘binnenkomt’, te richten op één specifiek aanbod of antwoord op zijn/haar zoekvraag en hen te leiden tot een gewenste vervolgactie. Een goede landingspagina is zeer  conversiegericht. 

Vijf redenen om een landingspagina aan te maken

Op zoek naar redenen om ook je website aan te vullen met landingspagina’s en om deze te gebruiken bij je Google marketing? Hieronder vind je vijf redenen waarom een landingspagina een waardevolle toevoeging kan zijn voor jouw bedrijf en online marketing.
1. Focus. Minimaliseer afleiding. 
Hoe specifieker de content op één speciaal onderwerp is opgesteld, des te plezieriger Google de pagina waardeert als zijnde een autoriteit op specifiek dat ene gebied. Door afleidingen te minimaliseren en de focus te leggen op dat ene onderdeel van jouw aanbod of op dat ene antwoord op een vraag, verhoog je de kans op een tevreden bezoeker die precies ziet wat hij/zij zoekt. Een tevreden bezoeker verhoogt jouw kans op conversie.
 
2. Verhoog de kans op meer leads 
Een landingspagina is gericht leads voor jouw bedrijf te genereren. De pagina draait er niet omheen en gaat recht op haar conversiedoel af. 
Waar de reguliere homepage en sub-pagina’s van jouw website meer op een informatief niveau blijven, is de landinspagina een en al online marketing-actie om van bezoekers leads te maken.
 
3. Een specifieke plek voor jouw aanbod
Een landingspagina biedt een specifieke plek om elk product of dienst op haar best en zo hulpvaardig mogelijk te presenteren. Op deze manier bied je bezoekers, die via Google zeer gericht zoeken naar een product, dienst of oplossing, meer waarde en dus waardering, terwijl je tegelijkertijd waardevolle informatie van hen kunt verzamelen. Een win-win situatie.
 
4. Verzamel waardevolle bezoekersinformatie 
Een landingspagina biedt niet alleen de mogelijkheid om leads te genereren, maar ook om belangrijke gegevens over jouw bezoekers te verzamelen. Via data analyse op basis van online monitoring voorziet elke bezoeker jou van waardevolle informatie over het kijk- of klikgedrag dat jouw website bezoekt over een specifiek onderwerp. Door bijvoorbeeld een formulier toe te voegen krijg je de juiste details van de bezoeker.
 
5. Bied meer context en dus zekerheid
Een landingspagina biedt jouw bedrijf de mogelijkheid om meer context te geven over jouw aanbod. Door extra opvallende afbeeldingen en pakkende inhoud toe te voegen aan een onderwerp, kun je onzekere bezoekers overtuigen om actie te ondernemen en ook deze omzetten in enthousiaste leads.

TIPS van i-tee over een landingspagina

1. Geef kort en krachtig in de topheader de inhoud weer van de landingspagina. De header is bedoeld om de bezoeker te laten starten met het bekijken van de verdere inhoud. 
 
2. Een goede call to action op een landingspagina is essentieel. Een CTA is een opvallende knop op de landingspagina die bezoekers verleidt om over te gaan tot een actie: tot een bestelling of bijvoorbeeld een aanvraag.  Ook een formulier die men moet invullen bijvoorbeeld voor nadere informatie, is een CTA. Houd het formulier daartoe zo aantrekkelijk mogelijk om in te vullen. 
Soms kan een kort formulier verstandig zijn, om zo laagdrempelig te blijven. Soms ook is een langer formulier met meer invulvelden juist datgene wat nodig is om de volledige informatie te kunnen krijgen voor een passende vervolgactie.  Kort of lang, bescherm het invullen van het formulier tegen onbedoelde gebruikers als webbots en hackers.   
 
3. Schrijf kort en krachtig, met opsommingstekens, korte paragrafen en genoeg witruimte.  
 
4. Pas gerust video toe op je landingspagina, maar maak de videocontent wel zo dat ze zo snel mogelijk leidt naar een CTA of formulier.
 
5. Optimaliseer je landingspagina volgens de laatste SEO-technieken. Benoem de juiste zoekwoorden, gebruik de juiste titels en ken de pagina de juiste SEO-waarde toe. 
 
6. Wil je nog meer het vertrouwen winnen bij bezoekers voeg dan toe ook het bekende 5-sterren-waarderingssysteem van Google toe of toon ervaringen van klanten. Nog geloofwaardiger zijn video-reviews.    
 
Benieuwd hoe het werken met een landingspagina ook jouw bedrijf kan helpen? Bel ons gewoon voor meer informatie.